20/09/2018

De Lionsclub Haaksbergen organiseerde op 9 september voor de 5e keer de Tuin Theater Toer en zorgde voor muziek en theater op fraaie, bijzondere locaties rond Haaksbergen. De Toer leidde de bezoekers via een natuurrijke fietsroute langs 4 locaties waar een grote variatie aan optredens plaats vond.

Lotte Aarnink en Oscar Peters brachten prachtige songs van o.a. Coldplay en Radiohead. Hun harmonieus voortgebrachte geluidsgolven pasten goed bij de golfende fietscrossbanen van DVO in de Veldmaat.

Bij de Schaapskooi klonk mooie klassieke vioolmuziek in een bijna stille omgeving. De schapen leken mee te genieten en reageerden met vrolijk geblaat.

Op het boerenerf van Vedders werd door Mathanja & Friends (Classic & More en toptalenten van Het Assink lyceum) een compleet theater uitgevoerd, passend bij de entourage. Het publiek genoot er met volle teugen van.

De goed bezochte Tuin Theater Toer eindigde bij de Botterkolk, de plek waar de Buursepot onderdak vindt en waar hout van Het Lankheet wordt gezaagd, gedroogd en gebruikt voor meubels en andere constructies. De boot lag volledig opgetuigd in de kolk en nodigde uit tot het maken van vele kiekjes. Het orkest ENO speelde gezellige Dixielandmuziek. Een barbecue maakte deze bijzondere middag compleet.

De Lionsclub heeft opnieuw een voor iedereen toegankelijke, muzikaal-culturele en gezellige middag van hoog niveau verzorgd. De opbrengst van de Tuin Theater Toer gaat naar de Stichting Leergeld Haaksbergen.