07/09/2019

Uitreiking Prijzen Scholtenhagen-Festival door Lionsclub Haaksbergen

Het Scholtenhagen-Festival is ook in 2019 weer uiterst succesvol geweest voor de Lionsclub Haaksbergen. Het op 16 juni gegeven Festival bood dan ook voor iedereen wat: een kinder-speelplein, schapen die werden geschoren, verschillende marktkramen en natuurlijk kunst in vele vormen: beeldende kunst en veel, heel veel muziek. En dat alles onder het genot van een hapje, drankje en zonneschijn!

Het Festival, dit jaar door de Lions voor de 9e keer georganiseerd, is gewoontegetrouw gratis te bezoeken. Wel houdt de Lionsclub de inmiddels bekende Loterij en ook dit jaar vonden de loten gretig aftrek. De opbrengst van de Loterij, tezamen met de vele sponsorbijdragen, komt geheel ten goede aan lokale goede doelen waaronder de Stichting Leergeld Haaksbergen. Na de trekking door de notaris is het altijd in spanning afwachten tot de winnaars zich melden. Op zaterdag 7 september vond de officiële prijsuitreiking plaats, dit keer in Enschede. De 1e prijs, een prachtig schilderij van Ria Veltmaat was gewonnen door Sandra Flanke. Ze heeft al een mooie plek gereserveerd voor dit kunstwerk. De 1e prijs werd uitgereikt door Lions-President Gijs van Rooijen. De 2e prijs, een dag cabrio-rijden, werd uitgereikt door de Lions President en door Paul Nijkrake van garage Broekhuis. Een gelukkige Quinten te Rietmole nam de prijs dankbaar in ontvangst. Met een zonnig weekend in het vooruitzicht was de cabrio voor hem een schot in de roos! De 3e prijs, een fraai schilderij van Gerard Keizer was gewonnen door mevrouw Wensink uit Bornerbroek. Zij kon dit weekend helaas niet aanwezig zijn maar zij heeft haar prijs inmiddels ook in ontvangst genomen. Alle prijswinnaars gefeliciteerd en nogmaals dank aan alle bezoekers en sponsoren van het Scholtenhagenfestival!